Utvärdering!

Idag så red jag på ett pessoabett på Scott!¨

Scott brukar vara stark, lite svår stannad och så,, Så när det endå var rea så köpte jag ett. Vi red på banan och tänkte pröva hoppa med det och så..

Positivt:
*Han lyssnade grymt bra!
*Lätt att svänga!
*Lätt att bromsa och bryta av och sådant!
*Han stack ej med mig när vi galopperade fram på grusgången!
*Gick lätt i form! 
*Behövde knappt ta i honom!

Negativt:
*Han gick ner i form men ibland svår att få upp utan att släppa han!
*Vågade nästan inte ta i han så han hann ibland inte svänga ordentligt!
*Hade ingen kedja som passade!

Jag tycker detta bett är grymt bra om man rider RÄTT, Jag rider gärna på detta igen speccielt vid övningar där man ska korta o.s.v där kontroll gäller!


PUSSPUSS!


Kommentarer
Postat av: Anonym

man ska inte rida med kedja och pessoa? :S kedjan hamnar fel och nyper hästen.

2011-05-27 @ 22:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0