Träning

Hejsan! :))

Här kommer lite om gårdagen och dagen idag ;)

Onsdag: Jag gjorde inget speciellt, hade träningsvärk efter idrotten i skolan dagen innan så red inte, men jag motionerade Kasper ist ^^ ♥

Jag löslongerade honom, först värmde jag upp honom ordentligt och sen staplade jag upp hö-balar som han hoppade över, eller iaf i början xd

Sen blev han trött och sprang förbi ^^
Men det låg på 60 cm så han hoppade iaf ganska högt :p

men i slutet, skrittade jag av min underbara ponny, utan sadel och träns, utan hjälm och väst. Helts utan "ridutrustning" :))

Han var as snäll, och trött ;)

Han vart helt slut och svettig, så fick stå inne resten av kvällen med fleece-täcke. ♥

Torsdag ( idag ) : idag efter skolan så chattade jag med Tessan på msn :)) ♥
Och jag bah på skoj skrev:

Jag ska snart ut och rida, vill du hänga med? ;) ♥
Tessan bah: JA! :D ♥ Jag ska fråga ;) ♥
Jag bah: okej? XD ♥
Tessan bah: Han är på toa! Men frågar när han är klar ^^ ♥
Jag bah: Hoppas han inte bajsar, så att det inte tar så lång tid... ♥
Tessan bah: Nu är han klar, ska fråga. ♥
Jag bah: aa, gör det ;) ♥
Tessan bah: Han sa JA! :D ♥ .... Eller vänta..
Jag bah: ok ♥
Tessan bah: Det gick! :D ♥ Åker nu. Hejdå! ♥
Jag bah: Okeeeeej ;) ♥

Våran chatt historia xd

Men efter 20 min så kom hon och vi stack ut till stallet och gjorde iordning hästarna och gav oss iväg ^^ ♥

Vi klättrade med hästarna idag :)) ♥

Båda hästarna hade typ damp -.-

Hon red Kasper och jag Shelly, Kasper försökte galoppera hem eller så hela tiden och Shelly var så j*vla het xd

Hon gick inte att hålla x''''d

Men iaf, Shelly var somsagt het men i slutet gick hon bra och klättrede bar och använde hela kroppen, hon arbetade med hela kroppen alltså.

När vi kom tbx till stallet torkade vi kasper med en handduk ( han vart svettig igen xd )
 och så fick han stå inne med fleece-täcke igen för att torka och så mockade vi och så.

MEn jag årkar inte skriva mer nu, hejdå.

Kram ♥



Best friends fourever ^^ ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0