Ridit

Hej, hej! :D

Idag red jag båda ;)

                                                                                                                                                                    

Shelly:

Vart jag red:
Jag red på en plätt innan järdet som var mjuk och fin :)

Hur jag red: Jag red dressyr, hon gick jätte bra i form, gjorde skänkelvikningar, framdelsvändningar mm. Skrittade och travade mest, lite galopp. ( red barbacka )

Hon kändes: Hon kändes underbar, pigg och framåt, sammarbets villig mm :) ♥

Längd:

Händelse: Dagens händelse var den att jag ramlade av xD Jag red ända ner på järdet i skritt på ganska långa tyglar, sen så kastar hon sig bakåt och samtidigt skyggar. Jag ramlade nte av så, jag gled av, jag red ju barbacka, hon hennes rygg var ganska hal xd Så jag hade ena benet på andra sidan, och andra på andra sidan, som man ska ha när man rider, fast min rumpa hängde med mera vikt på andra sidan då det gjorde ont i benen, plus att shelly var rädd och ville skena hem, men jag hade stadigt tag i tygeln, "hoppade" av och gick hem med henne till stallet där jag fick hppa upp på en snövall då jag fick ont i benet, men det gick bra att fortsätta rida, för sen travade vi igen ;) Jag fortsatte som om ingenting hade hänt, för det  var ju inte hennes fel, det är ju deras instingt, en plast påse kan ju lika gärna vara ett lejon i deras ögon.

Hästens outfit: Träns och svarta framskydd.

Min outfit: Lila ridbyxor och blå ridjacka, svarta stövlar.



Kasper:

Vart jag red: Jag red i skogen :)

Hur jag red: Jag red på halv långa tyglar nästan hela tiden. Men jobbade honom lite oxå ^^ ( red barbacka )

Han kändes: Han kändes pigg och ville fram, men han är stark och gilar att gå igenom grenar och träd xD ♥

Händelse: Ingen, gick parfekt ^^ ♥

Hästens outfit: Träns ;)

Min outfit: Lila ridbyxor och blå ridjacka, svarta stövlar.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0