Veckans Hiss / Diss


Nu kommer Hiss / Diss och kom ihåg, det är min åsikt, inte allas. :)



Jag hissar:



  


Jag hissar: Färgade ponny saker, jag tycker det är väldigt sött på ponnyerna, och det är alltid roligt med färg, eller vad tycker ni?




Jag hissar: Hästnet ( http://hastnet.se ) Det är en jätte bra häst sida där man kan köpa och sälja hästar, även hitta och leta foderhäst / ponny :)



Jag hissar: Häst spel, inte bara för att jag älskar hästar, utan att det är väldigt roligt ;)


Jag Dissar:



Jag dissar: Oansvariga barn, som inte tar hand om sina hästar väl... och endel som är bortskämda dressyrungar / hoppungar som bara vill vinna, som inte bryr sig om hästen, tex, Har sporrar och spö, och skarpt bett. Det vill att hästen ska springa snabbare och använder sporrar och spö, men samtidigt ska den inte springa för fort och så drar det i de i munnen på ponnyn...
De tvingar oftast hästen att hoppa högre än den klarar av, det är inte rättvist.
PS. tog bara bilden.




Dissar: Galopp.. Visst ibland så kanske man är sugen på att tävla galopp. Men det är alldeles för farligt!
Man utsetter sig själv och hästen för döden, det är inte värt det.. titta bara på bilden, jag mår illa bara jag ser på den. :/

Det var veckans Hiss / Diss! :D

Hej då



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0