Tessan var här!

Som rubriken lyder så var Tessan här idag!! :D Hon red Kosmos :)

Vi började med att ta in hästarna :D Tessan gjorde iordning Kosmos och Jag Scott ;) Kosmos har blivit så fet så vi fick knapp runt gjorden x)) , Haha .. Utrustade Scott med martingal och rakbett ;)
Det gick rätt snabbt eftersom vi är så grymt bra på fixxa dom :P

På Ridbanan så red vi fram ett tag, Först så skrittade vi i ca 15 minuter och jobbade dom lätt ;) Gjorde volter och halter och sådant skit... Sedan började vi trava men fortsatte jobba med volter och sånt.. Tränade även här i låg form , Han var lite pigg och lyssnade halft.. men jag fortsatte sedan med galopper där han fick gå fritt med huvudet :) Kosmos stannade mitt i galoppen typ här o var x)) Så vi bytte så jag red framför henne och då blev han as pigg x)) Söta lilla ponny ;)

Sedan fortsatte vi till Järdet! Där gjorde vi som en volt i snön, Jag fick gå först då snön var upp till magen på Kosmos x)) , Menmen sedan fortsatte vi med att göra en "löpbana" så vi kunde tävla ;)
Jävlar vad fort det gick.. Men lilla stackars Kosmos tyckte det var sååå jobbigt att gå i snön ;) i slutet så travade han den sista biten för han var så trött.. Scott är ju högre och har längre ben , alltså blir det lättare..

Men efter vi tävlat där så gick vi till Skogen, Det finns 4 hinder i en oval cirkel som man hoppar, perfekt för det är skogshinder och där fattar hästarna att det är roligt och drar på som inihelvete ! haha.. Ena hindret är typ en bom, Sedan finns det två hinder på "långsidan" av volten, En stock på ca 50 cm och en upphöjd ministock på 55-60 cm ;) Sedan är det ännu en stock eller aa ett träd som det andra trädet som låg på 50 cm ;)
Detta är roligt, man jobbar hästen på ett bra sätt och får fram positiv sida av den :)
Tessan var superduktig och hoppade Kosmos jätte fint! Sedan ville hon såklart stegra ;) Hon gjorde det ca 3 gånger :D , det såg super ut! :)

Imorgon så kommer Tessan vid ca 11 och ska rida barbacka med mig ;) Vi ska pröva hoppa på "volten" , dom älskar ju det och bra träning för balansen :) Får se hur det går ;)
Någon som vill fotta ? ;)
Sedan kommer kanske Helen vid 2 och hälsar på :)

Sorry för mkt text !! menmen :D Heej dåå <333


Två finfina bild bjussar jag på iallafall! :D



Kommentarer
Postat av: klara

vad roligt att tessan var hos dig XD

2011-01-09 @ 19:54:55
URL: http://angelklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0