massor + lite till.

Godmorgon! :D

Förlåt för att jag nästan inte bloggat på 2-3 dagar... Men har haft det lite fullspäckat.

I fredags:

Så kom Saga hem till mig kl: 7.00, alltså på morgonen! ;O <33
Vi bestämde ju det kvällen innan då hon berättade att hon inte kunde vara med på hoppkursen, så hon skulle komma och fota / filma :) <33

Så jag gick upp kl: 7.00 då och gav hästarna sin frukost, Saga kom när jag nästan var färdig. Vi pratade liet och så hälsade hon på alla hästarna. ^^

Sen gick vi in och åt frukost själva, sen så var vi inne ett tag.

Saga red:

Sen så bestämmde vi att Saga skulle rida Nickan, Sanna hade lektion för henne på Nickan. Under tiden som hor red Nickan så skrittade jag faktiskt på Kappe ;O <33

En kort stund sa Sanna att det inte skulle göra något, så skrittade honom i ca 6-8 min. Sen så fotade jag Saga och Nickan, och Sanna fotade Mig och Kasper och Saga och Nickan. Så kommer massvis med bilder sen. :*

jo förresten!, Saga ramlade av, fast gjorde sig inte illa. <3

 Efter det så mockade vi o.s.v.

Sen så gav vi hästarna lunch. För vi hade varit ute i stallet väldigt länge, så det var dags för lunch. Sen gick vi in och bytte om och så åt vi mat och åkte pulka xD
i början gick det inte bra, men sen så :D

Sen efter det så skulle vi ta in Shelly och göra henne fin och redo inför hoppkursen. :)
Vi borstade henne tills hon blänkte inne i boxen.

Sen var klockan: 14.30 då det var dags att lasta och åka iväg, då hade jag redan bytt om och lastat sadel och träns m.m.

Vi värmde upp i ridhuset som vanligt, först skritta på långa tyglar och därefter jobba hästarna i formen och göra volter och så. :P

Förklaring av lektionen:

Sen så började lektionen på "riktigt", vi travade fram och galopperade, vi hoppade några skutt på ca 50 cm o.s.v. Vi skulle träna lydnad oxå, vi skulle travhoppa en kominikation, landa i galopp, fortsätta runt ett hinder och trava över kavaljetti hinder. ( stavas ) Sen skulle vi fatta galopp och hoppa hinder på 65 cm som vi rundade förut och sen brevid kavaljetti bommarna ston ett räcke som vi hoppade i galopp och över hindert skulle vi byta galopp och landa i höger galopp och inte vänster.

Ja, jag förklarar inte så bra.. jag vet xD

Sen så hoppade vi en kombinikation med ett räcke och en oxer på ca 75 cm.
Det var 4 st till med på träningen så vi fick vänta ganska så mycket, för 3 st hästar vägrade eller rev.

Hemma igen, och hemma hos Saga:

Sen efter lektionen åkte vi hem, gav hästarna middag och så smörjade jag sadeln.
Sen så åkte jag med Saga hem och sovde där ;)

Men när vi kom hem till henne först så åt vi kvälls mat, sen åkte vi till stallet där hennes fina ponny Annie står :) <3
Hon hade hopptränat dagen innan så vi longerade henne, jag longerade mest och Saga satt på, i alla gångarterna, sen så satt jag på i lite trav och så skritt ;)

Undertiden vi tränade Annie så mockade hennes pappa boxen o.s.v.
vi var i stallet till 21.30 ;S

Jaja, när vi kom hem så spelade vi spel och åt vindruvor + nötter, sen så sommnade vi no väldigt trötta i Sagas mjuka säng. ^^ <3

Nästa dag:

nästa dag vaknade vi kl. 11.00. vi gick upp och åt frukost, sen åkte vi till stallet igen, men vi mockade bara, sen så hemmtade pappa mig och vi åkte hem.

Hemma så skrittade jag shelly, hon var lite stel efter gårdagens träning på 2 timmar och 20 min...

skrittade henne typ bara 10 min i fin form på åttor, det var svinkalt och så vart vi jätte blöta.  Så ingen av oss ville fortsätta.

Idag:

så kommer det gäster, Emmas familj, kusinerna: Julias familj och Andra kusinerna :P

Emma, Jag och Julia kanske ska åka pulka efter Shelly då eller någe kul :) <3

Kram!

PS: glömm inte frågestunden, vi vill ha MÅNGA frågor, så fortsätt att skicka in! :DD



Saga ^^ <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0