Hos vilma

var det toppen! :D <3

först när jag kom så red vi, jag på Lillan och hon på den andra hästen som jag glömt namnet på xD <3¨

Den är i alla fall maxad D-ponny, flugskimmel, och ett sto, väldigt springig i bena xDD
typ så mycket vet jag xD

Jag red ju som sagt Lillan :P
Den vita lilla pigga C-ponnyn ;)

Hon var lite pigg i början i traven, så jag satt ner i sadeln på långsidorna och red lätt på kortsidorna, och det fungerade, hon blev lungnare ;D <3

vi hoppade lite, ca 55 cm, men bara andra gången Vilma red den där andra hästen och bara tredje gången jag red Lillan, och de andra ggr gick det inte så bra x''D

Hon hade pigg och fin galopp, men stack inte iväg. Hon hade ju givetvis mycket framotbjudning, men det ska de ju ha! :D

Efter vi skrittat av och släppt hästarna i hagen så åt vi mat och skrattade mycket, mycket flumm oxå xD <333333

sen sommnade vi väl, fast hon sommnade först vid 11... sen sommnade jag vi 12... jag kände mig ensam och varm, men jaja xDDD J

ag hade ju Millan, deras labrador som låg på mig och snarkade x'D

Vi gick upp kl 11 nästa morgon och åt frukost, sen gick vi ut vid 12 och mockade och tog in hästarna, borstade dem osv.. :)


Jag red Lillan idag oxå, men efter halva tiden ungefär så bytte vi så jag  tog flugskimmeln ;)
Hon var JÄTTE stor, och idag hoppade vi högre, typ 60-65 cm. ( vi red på ridbana båda rid passen )

Det gick bra att hoppa flugskimmeln i trav, då hoppade den jätte mjukt och bra, men i galopp så tog hon jätte  stora och knepiga hopp x)

Efter vi ridit idag så fick hästarna stå inne med inne-täcken och äta hö medans vi åt mat, efter maten så åkte jag hem..

Tack för en underbar helg Vilma! :D <33

Hej då.

Kram!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0