hopp-träning och lite mer...

Hej hopp gummi hopp! :D

Kom hem från träningen igår kl. 8.00 och jag årkade inte blogga då ;)

Var hopp-träning för Anne igår då, jag och Vilma red tsm ^^ <3
vi red fram själva som vi ville i alla gångarter, sen så travade vi och galoperade över kavaletti bommar. :)

Jag hoppade banan ganska så högt, jag hoppade 85-90 cm, och på tredje hindret i en kombinikation ( oxer ) så hoppade Shelly as högt! ;O <333

Jag var ju med i språnget och följde med bra, men det kändes fan som att jag skulle flyga upp till gud! ;)
Shelly var pigg och framot och gick fint i formen, och gjorde FANTASTISKA skänkelvikningar! :D <333
 
Sen när vi var klara och travat av och skrittat av + att vi hade lastat och börjat att åka, så kom en backe som är väldigt brant och hal.. och vår bil är ganska så gammal och inte så stark om man kan säga så, så vi var tvungna att ta sats innan backen, vi klarar det nästan alltid med transporten men denna gång vfick vi möte mitt i backen, 2 st bilar, det tog ingen hämsyn till oss med transtort och klämde sig förbi, vi åkte åt sidan för att inte vara ivägen och där var det inte sandat, i kanten alltså! :O :@ -.-

så vår bil höll på att glida ner i diket, med hästen i! :O'

Men vi hindrade det på milimetern!...

vi backade och testade igen, men nej.., då fick vi lasta ut Shelly och så körde mamma upp transoprten och jag gick med Shelly.

Ja, mycket jobb för några idioter till förare -.-

och idag då, då slutade jag skolan kl. 14.30 och kom hem vid 14.45, då bytte jag om till stallkläder och gick ut till stallet, jag gjorde iordning Shelly, det gick fort, tog henne barbacka en snabbis, det var hårt och halt, så red inte alls länge :/

men hon hade fin form, och det var fint väder och jag var på bra humör så jag tog in kappe och borstade honom oxå ;) <333

Hej då.

Kram!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0