tjenatjena!

Hejsan, nu. Sitter jag är med typ 9åringar i en buss. Jag är alltså påväg till skolan, jag har ju som tur min xperia. Jag har varit så Jävla dålig på att blogga så kmr jag att blogga typ varje morgon i bussen. Det Kommer ju bli. Långa tråka inlägg men bättre än att skita iet. Det får ni ta o klata!:-) Igår så red ju jag en stund på båda... Jag rider ju till Kosmos nu. Så jag börjar med han. Somsagt så rider jag till honom, han har ju börjat stegra på ridbanan så. Det ska bort. Igår kom vi långt med det, MEN problemet är att om man har spö så ställer han sig massor och då går han fram med farten. Ordentligt, men om man tar bort spöt så får knappt JAG fram den lilla saken i galopp? Men då slutar han stegra så mkt. Så har ni något förslag på någe så komentera ! Ja, allafall så red jag utan spö igår hela passet i ca 30-40 minuter. Vi galopperar knappt någe då vi bara gör enstaka fattningar för att veta att han är framme. Vi trav och skrittjobbar mest alltså.. Men iallafall så gick han fint och fram i skritten och sådär i traven, men i galoppfattningen så gick han knappt uppn i galopp..men jag fortsatte med att hoppa ett kryss på 10-20 cm i trav. Där gick han galant. Sedan avslutade jag han o.s.v Sedan red jag Scott. Tog på han hackamoret och en martingal . Han var fin på fram ridningen på banan mkt power i kroppen :-) sedan red jagg en bit på vägen så vra det superfint underlag så då behövde jag bara hålla galoppskänkeln snabbt sedan galopperade han så fint så. Jag kortade galoppen rejält så han fick arbeta med det ibland med sedan så ökade jag maassor ett tag! Han svarade såklart fram och var bäst. Sedan skritade jag till en is fri väg och galopperade lite där. Sedan skrittade jag av honom hem, och ställde in han. Idag så ska ju jag träna med Scott för Daniel Svensson så jag hoppas mamma kan köra med transporten på isen! :-) PUSSPUSS S Nu blev allt ihoptryck men detta är LÄSVÄRDIGT! Bilder funkar inte att lägga in :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0