Ridpassen!

Hejhej, idag så red jag Scott och Sherry!
Scott: Vi red ut barbacka påen runda på ca 20 minuter, sedan travade vi ca 1 minut om inte ens det på den rundan (;
Han var jätte duktig tyckte jag (:
Bett: Hackamore
Ridbyxor: Whitaker
Sherry: Red på ridbanan, lite dressyr (:
Först skrittade jag fram i 25 minuter och försökte få henne böjbar och få ner henne i form (: Sedan när det gick fortsatte jag arbeta på samma sätt i traven, Fast här red jag suuper mycket mera på volter ;) sedan höll jag på tills hon var stabil. Då började jag med att galoppera ett varv, sen saktade jag av. Då drog hon på x) Så då vare bara att börja om igen..
Sedan när jag fick koll på henne körde jag två varv i galopp, då var hon lugnare, dock så drog hon lite efter mmen inte mycket (:
Sedan som avslut kom jag på ett kryss, superlågt x) Med bom framför, Aja, efter det sådrog hon liteså lät henne galoppera 1-2 varv för lugna sig (:
Då skuttade vi tvågånger över ett plank på 20 cm sedan på krysset som låg på 40? cm (: Efter det drog hon med xD Ajabaja mig bara (; om jag tänkt så hade jag nog klurat ut att hon tyckte det var awesome, men aja, då travade jag lite så hon lungade ner sig sedan skrittade jag av henne (:
Bett:Pessoa, den vanliga ringen så det blir som ett tränsbett (:
Ridbyxor: Whitaker
Inga bilder tyvärr:(
Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0