Perfekta ponnyn, Igen :D

Idag så red jag Scott såklart ;) Han hade ju varit så stel så han vilade igår och idag red jag. Vi red utan sadel och med hackamoret, tycker han går bra på det så ;p Först red vi dressyr i skritt o trav. När vi sedan skulle köra galopp så var han bättre :D Troligtvis var det att han var stel sedan söndags ;( Menmen , ville vara riktigt säker så tog lite galoppfattningar på grusgången  : ) Och det gick ju som smort så då fick jag rida ut en bit för att öva på galoppen :D Vi skrittade lite men vid plan mark eller uppförsbacke så galopperade vi i höger galopp för att "sträcka" ut den, han har alltså lättare att fatta vänster och då fattar jag höger ökar lite och galopperar så en stund :) Sedan vände jag och gjorde samma sak på vägen hem fast den sista biten fick vi skritta av honom ;) Det gick alltså super idag !! :D <3




Kommentarer
Postat av: Emelie Johansson

Bra! ;D



Red Shelly idag barbacka oxå, med hakamore :D <33

hehe ;P <3

2010-12-11 @ 17:45:02
URL: http://mimsli.blogg.se/
Postat av: Emelie Johansson

sv: ja, jag har hitte på "serien" själv :D <3

2010-12-11 @ 17:54:35
URL: http://mimsli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0