Läskigt o.O

Red idag ;) som vanligt alltså :D
Tänkte träna på balansen och arbeta med lite olika saker med han :) Så då tog jag Hackamoret och sedan red :D Vi skrittade fram sedan "lösgjorde" jag han i skritt. Vi gjorde skänkelvikningar volter mini serpentiner och sedan ställde in o ut massor :D Han arbetade på massor :D fint o bra ! Då travade vi fram korta stäckor, t.ex. vi travade 2 meter sedan avsakning och efter ca 3 meter i skritt travade vi igen i trav ca 2 meter och så höll jag på i ca 10min :) Sedan så arbetade vi med ställa,ställning form och sådant vi höll på med i skritten ;) Det fungerade och höll på med sådant ett tag. Så då över gick vi i galopp, men han orkade inte bära sig själv ? Han galopperade ca 1-3 galoppsprång sedan var man tvungen att bryta av eller rättare sagt, jag fortsatte driva med han bröt av ? ;O Jag funderade massor och försökte att stärka han i båda varven och i båda galopperna! Såklart så lyckades jag i slutet med att hålla galoppen i ca 5-10 språng :D Men det var fortfarande lite mysko ;(
Så då använde jag grusgången till att försöka få bättre stöd och hållning i galoppen ;) Men där kändes och var han forfarande svag så jag tränade på att fatta rätt så mycket , ville att han skulle bli bra och inte tappa det speciella han har ;/ men som sagt .. Ska träna massor på det nu ett tag och lägga hoppningen åt sidan när det inte är träningar dock , vill stärka han massor i dressyren ;)



Dålig sits ...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0